Összefüggő egyéni iskolai gyakorlat (3 félév közgazdásztanár kereskedelem-marketing)

Az egyetemen teljesített kurzusok eredményeit az általuk ismertetett követelményeknek megfelelően az oktatók rögzítik a Neptun-rendszerben

A közgazdásztanár (kereskedelem-marketing) szakirányon a tanítási gyakorlat során a hallgatónak az alábbi tantárgyak (illetve azon belüli témakörök) közül lehetőleg kettő vagy több oktatásában javasolt tapasztalatot szerezni:

tudatos fogyasztói magatartás, marketing alapjai, vállalkozások gazdálkodása, statisztikai alapfogalmak, kommunikációs folyamat, áruforgalmi folyamat, pénzkezelés, árurendszerek, csomagolástechnika, termékkihelyezés és forgalmazás, fogyasztóvédelem, online kereskedelmi platformok, vásárlói magatartás.

Az összefüggő gyakorlaton elméleti és gyakorlati oktatás is elfogadható tapasztalatszerzésként.

 

Az összefüggő egyéni iskolai gyakorlat szervezése és helyszínei: a gyakorlat a Nyíregyházi Egyetemmel megállapodást kötött iskolákban, (partneriskola) mentortanár irányítása alatt zajlik. A mentor szakképzettsége azonos a tanárjelölt által végzett szakkal. A hallgatók beosztását az iskolákba, valamint a mentorok kiválasztásának folyamatát a szakmai gyakorlatot megelőző félévben a Bessenyei György Pedagógusképző Központ koordinálja (lehetőségekhez mérten a hallgatók kérésének, valamint a módszertant oktató kollégák ajánlásának figyelembe vételével), majd tájékoztatja a hallgatókat a beosztásról.

Mentortanár:

Az adott szakon szerzett diplomával, legalább 5 éves iskolai gyakorlattal rendelkező, elismert szakmai tevékenységet folytató, pedagógus szakvizsgával rendelkező, a munkahelyi vezetőjének egyetértésével, az egyetem által felkért pedagógus. Fő feladata az összefüggő szakmai gyakorlatot teljesítő hallgató(k) iskolai tevékenységének szervezése, segítése, a folyamatosan fejlődő szakmai önállóságuk támogatása.

A mentor részletes feladatai:

  • hozzásegíti a hallgatót az adott intézmény működési sajátosságainak megismeréséhez;
  • segítséget nyújt a tanulók, tanulói csoportok, az iskolai élet megismeréséhez;
  • bemutató órákat tart és konzultál a látottakról;
  • más tanárok óráinak látogatását megszervezi, segíti a közös megbeszélést;
  • segítséget nyújt a hallgatóknak az órák megtervezésében;
  • lehetőséget biztosít a tanítási órák megtartására;
  • hospitál a hallgató óráin/foglalkozásain;
  • irányítja az óraelemzéseket;
  • lehetőséget biztosít a hallgató számára az iskolai tehetségfejlesztés különböző formáinak megismerésére és az aktív közreműködésre;
  • megszervezi a hallgatók részvételét az iskolai hátránykompenzáció foglalkozásain;
  • a hallgatók választása szerint megszervezi a nevelési gyakorlat iskolai színtereinek megismerését, biztosítja a hallgatói részvételt ezeken;
  • segíti a hallgatókat a portfólió összeállításában;
  • a különböző tevékenységi területeken folyamatosan értékeli a hallgatókat és lehetőséget biztosít a reflexióra is;
  • folyamatos szakmai kapcsolatot tart az egyetemet képviselő kollégával (szakmódszertant oktató, szakképzettség-felelős vagy képviselője);
  • a hallgató gyakorlati képzési naplójában értékeli, véleményezi a hallgató teljesítményét.

A hallgató feladatai:

  • felkészülten részt venni a foglalkozásokon;
  • teljesíteni a követelményeket;
  • kérni és megfogadni a mentor segítségét;
  • minden megtartandó órára óratervet készíteni;
  • vezetni a hospitálási naplót, és emlékeztetőt készíteni minden óraelemzésről;
  • a hallgató által kiválasztott tanulóról, vagy tanulócsoportról, illetve annak fejlődéséről empirikus módszerekkel adatokat gyűjteni, s elemző tanulmányt írni;
  • részletes portfóliót készíteni;
  • ezen gyakorlati képzési naplót naprakészen vezetni.